Makeup Revolution Lipsticks and Lip Lacquers

Hi there!
One of the things many people ask me is what make-up products I use. Usually I use a lot of drugstore products, KIKO and Sleek makeup and I recently discovered the brand Makeup Revolution (Thanks for the suggestion, Jumeria ;) ) 
So together with my dear Aurelia Isabella I made a big order. A very big order. Maybe we were a little too excited because everything was too cheap. Oh boy :D So, all in all I bought three palettes, two lipsticks and lots of velvet lip lacquers. Today I want to tell you about the lip products.
Da ich von so vielen gefragt wurde welches Make-up ich so benutze: Viel aus der Drogerie, KIKO, Sleek und neuerdings Makeup Rvolution. Meine liebe Aurelia Isbella und ich haben dort vor einer Weile einen Großeinkauf gemacht und haben viel zu viel Geld dort ausgegeben :D Ich bin nun stolze Besitzerin von drei Paletten, zwei Lippenstiften und 6 matten Lipglossen. Heute berichte ich mal etwas über die Lippenprodukte :)

Lipstick "Crime" (Pink) and "Magnificent" (Purple)
Bad news first: I won't even take a photo of me wearing these or do swatches because I was so disappointed. I was so excited because they have these fancy colours and I thought it would be amazing for photo shoots. Bright pink and bright purple are always amazing - as long as, you know, you get the colour from your lipstick on your lip. Which I didn't. It didn't even cover my lips completely... But they were only £1.00 each so I am not too sad about my wasted money.
Die schlechten Nachrichten kommen ja immer zuerst: Hiervon werde ich weder swatches machen noch ein Foto wo ich sie drauf trage weil ich einfach so enttäuscht davon war. Ich hatte mich sehr auf diese knalligen Farben gefreut weil das sicher toll für Shootings wäre. Knallpink und Lila sind ja eh tolle Farben - aber halt nur so lange, wie man die Farbe dann auch vom Lippenstift auf die Lippe bekommt. Was bei mir leider nicht geklappt hat - ich konnte nicht mal komplett meine Lippenfarbe damit bedecken. Aber naja, sie haben nur £1.00 gekostet, 
daher werde ich das wohl verkraften ^^

Salvation Velvet Lacquers
In fact, I don't mind the wasted money on the lipsticks above so much because these lip lacquers are just SO AMAZING. You get these for £3.00 each and I am really impressed and really, really happy that I found these! They are like a lipgloss that dries matte in a few seconds and they last the whole day. I even ate dinner and it still looked good afterwards! So these things are my new best friend and favourite lipstick thingie. When Aurelia and I ordered them I only bought the shades "keep trying for you" (red) and "keep lying for you" (purple) but I immediately had to get a few more :) By the way, I don't own any of Limecrimes Velvetines but I think these Lip Lacquers here could be dupes. (I heard that Makeup Revolution offers several things that are very similar to some products from other brands) I always thought about buying one of the Velvetines but yeah, now I have these ^^
Das war die beste Investition der ganzen Bestellung! Ich liebe sie! Da bin ich auch gar nicht mehr so traurig, dass die Lippenstifte so doof waren. Die Velvet Lacquers sind quasi Lipglosse die man aufträgt und die nach ein paar Sekunden matt trocknen. Und sie halten einfach den ganzen Tag, ich hab damit sogar gegessen und es sah immernoch top aus. Übrigens, ich habe zwar leider noch keine Limecrime Velvetines aber es könnte sich hier wohl um ein Dupe handeln. (Ich habe schon öfter gehört, dass Makeup Revolution günstigere Versionen von anderen Markenprodukten anbietet) 
Da ich nun diese tollen Teile habe werde ich es aber wohl erstmal nicht herausfinden ;) Zuerst hatte ich mir übrigens nur rot und lila bestellt aber musste mir dann direkt auch noch vier weitere Farben holen.

So now I am the proud ownder of these shades:




"Keep trying for you" - The red actually is a tiny bit too bright for me to wear it in real life, it is quite a shocking colour. I had it in my handbag for a few days and the print is completely rubbed off now, that could have been better. But I don't have such a big problem with that and still like the colour a lot.
Cool, aber ein etwas greller rotton der für mich nur für Shootings in Frage kommt weil es mir fürs echte Leben dann doch zu grell wäre. Ich hatte dieses Teil für ein paar Tage in meiner Handtasche und die ganze Beschriftung ist von der Verpackung abgerubbelt...sieht man schon auf dem oberen Foto. Für mich ist das nun nicht so ein Problem und ich mag die Farbe sehr gerne.


"Keep Lying for you" - I LOVE this shade. A while ago I had a photo shoot in the heathlands and this matched the flowers there just perfectly. Really cool! Actually it is pretty much the same shade that the stupid lipstick was supposed to have, so yay!
Ich liebe diese Farbe! Lila wie die Heide, was auch für ein entsprechendes Shooting perfekt war. Mega cool! Ich glaube das ist so ungefähr die Farbe die auch der dusselige Lippenstift hätte haben sollen :)

"What I believe" - I thought this would be a light pink shade, a bit like barbie pink but it rather has a salmon touch. That is not really my colour so maybe I will give it to someone else... or keep it, just in case.
Ich dachte das wäre eher so barbiepink, hat aber einen Lachs-touch und ist nicht ganz so mein Ding. Mal sehen ob ich ihn weggebe... oder einfach lieber für alle Fälle behalten, man weiß ja nie :)

"Velvet Black Heart" & "Velvet Vamp" - they look pretty much the same if you ask me. I wanted to have a nice black or at least dark lipstick because I didn't find any good one before and now I have two of them! They both have a nice purple touch and Velvet Vamp is a bit brighter. I really like both of them! One can see the difference on the photo in their onlineshop a lot better than I did in real life^^
Tolle Scharztöne mit lilatouch - Velvet Vamp ist etwas heller. Es ist so schwer einen schönen schwarzen oder zumindest dunklen Lippenstift zu finden und endlich bin ich glücklich! Ich mag beide Farben sehr gerne, auch wenn ich nicht so einen großen Unterschied sehen konnte wie das Bild im Onlineshop den Anschein hatte.

 "Velvet Rebel" - This is pretty much my favourite colour. It reminds me a bit of the Lipsticks that Regina wears in Once upon a time, I always loved them ^.^ It is a nice berry shade, but not too bright. Just perfect to wear it everyday :)
Lieblingsfarbe! Ein angenehmer Beerenton. Erinnert mich an Reginas Lippenstifte aus Once upon a time, das fand ich immer voll schön und hab jetzt eine Farbe die ich gut jeden Tag tragen würde. 
  
"Keep lying for you"

What are your experiences? What lipsticks are your favourites?
And anyway... do you like reviews? I love reading them and think I might do this more often in future :)
Was sind denn so eure Erfahrungen? Auf was für Lippenstifte steht ihr sonst so?
Und überhaupt... steht ihr auf Reviews? Ich persönlich lese sie super gerne und denke ich mache sowas in Zukunft öfter mal :)

*Link to Lipsticks*
*Link to Lip Lacquers*


Keine Kommentare